- Strona główna
- >
- Archiwum
- >
- zeszyt 4
- >
- Wstępna ocena rzetelności polskiej adaptacji kwestionariusza diagnostycznego MINI-Kid (Mini International Neuropsychiatrie Interview for Children and Adolescents)
Archiwum 1992–2014
Wstępna ocena rzetelności polskiej adaptacji kwestionariusza diagnostycznego MINI-Kid (Mini International Neuropsychiatrie Interview for Children and Adolescents)
Cel. Ocena rzetelności polskiej wersji Kwestionariusza MINI-Kid (Mini-International Neuropsychiatrie Interview for Kids) przeznaczonego do badania psychiatrycznego dzieci.
Badani. Ocenę przeprowadzono w grupie 34 dzieci (12 chłopców i 22 dziewczynki w wieku od 11 do 17 lat), pacjentów Dziennego Ośrodka Psychiatrycznego dla Dzieci i Młodzieży oraz Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży we Wrocławiu.
Metoda. Dzieci poddano dwukrotnemu badaniu kwestionariuszem MINI-Kid w odstępie 30-33 dni, wszystkie badania wykonywał ten sam specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, inny niż lekarz prowadzący. W obliczeniach rzetelności typu test-retest zastosowano współczynnik zgodności kappa.
Wyniki. Współczynnik rzetelności kappa wyniósł dla zaburzeń lękowych wziętych razem 0,72, dla zaburzenia opozycyjno-buntowni-czego 0,68, zaburzeń adaptacyjnych 1,0, zaburzenia hiperkinetycznego z deficytem uwagi 0,71, oraz zaburzeń zachowania 0,80.
Wnioski. Wyniki współczynników rzetelności uzyskane dla kwestionariusza MINI-Kid nie odbiegają od współczynników uzyskanych dla podobnych kwestionariuszy diagnostycznych, w tym kwestionariusza MINI dla dorosłych.